Środki trwałe  Powrót


Program umożliwia prowadzenie ewidencji środków trwałych
oraz dokonywanie operacji na środkach trwałych zarówno dla celów
podatkowych, jak i bilansowych.
Wraz z programem otrzymujesz:
Narzędzie przygotowane we współpracy z ekspertami firmy INFOR, aktualizację przy zmieniających się przepisach,
współpracę z innymi modułami systemu, bezpieczny i pewny program, znakomitą pracę w sieci lokalnej i internetowej,
oszczędność czasu dzięki wielu operacjom wykonywanym automatycznie, szybki start z programem, co ułatwia przyjazny interfejs.
Ogólna funkcjonalność modułu:
Przejrzyste prowadzenie kartoteki środków trwałych.
Przyspieszający pracę, wbudowany słownik KŚT wraz z podatkowymi stawkami amortyzacyjnymi.
Rozbudowana funkcjonalność pozwala na dokonywanie odpisów amortyzacyjnych
wg jednej metody amortyzacji z zastosowaniem różnych stawek amortyzacyjnych (podatkowej i bilansowej).
Szerokie możliwości zastosowania oprogramowania, dzięki m.in. wprowadzeniu środków trwałych będących w trakcie amortyzacji
w celu kontynuowania odpisów amortyzacyjnych przy użyciu oprogramowania INFOR System Środki Trwałe,
intuicyjne porządkowanie środków trwałych na co pozwala automatyczne nadawanie środkom trwałym liczb porządkowych,
dokonywanie na środkach trwałych operacji dotyczących zmiany wartości początkowych środków trwałych.
Rozbudowana funkcjonalność wprowadzania i kontrolowania nakładów ponoszonych na różne projekty inwestycyjne.
Przy bieżącym korzystaniu z tej opcji istnieje możliwość zamknięcia danej inwestycji
w programie i automatyczne przeniesienie jej do kartoteki środków trwałych.
Zaawansowane i wymagane przepisami prawa funkcje raportowania.
Raporty mogą być sporządzane na wybrany dzień w przeszłości czy też przyszłości,
uwzględniając również środki trwałe jakie jednostka posiadała na wybrany przez użytkownika programu dzień.
Umożliwia to np. łatwe prognozowanie jaki jednostka będzie ponosiła koszt z tytułu amortyzacji w przyszłości.
Dzięki tej funkcji możliwe jest też sporządzanie historycznych raportów.
Większość raportów grupuje środki trwałe wg danej grupy KŚT (0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8).
W wybranych raportach środki trwałe grupowane są także wg rodzaju KŚT (czyli na trzyznakowym poziomie KŚT).
Umożliwia m.in.:
- sporządzenie wykazu środków trwałych wg wartości księgowych oraz wartości podatkowych,
- sporządzenie raportu z dokonanych jednorazowych odpisów de minimis,
- sporządzenia raportów z dokonanych przyjęć do używania, likwidacji, ulepszeń środków trwałych za dany okres,
- sporządzenie typowych dokumentów dot. operacji na środkach trwałych (OT, LT, zmiana wartości),
- sporządzanie planu amortyzacji (w dwóch układach),
- sporządzenie spisu z natury środków trwałych na arkuszu wydrukowanym z programu.
Sporządzając raporty można korzystać z funkcji filtrowania środków trwałych wg określonych kryteriów:
- wydruk wszystkich środków trwałych znajdujących się w kartotece,
- wydruk środków trwałych będących w trakcie amortyzacji,
- wydruk zamortyzowanych środków trwałych,
- wydruk zlikwidowanych środków trwałych,
- wydruk „aktywnych” środków trwałych (tj. zamortyzowanych oraz będących w trakcie amortyzacji).
Filtrowanie umożliwia łatwe uzgodnienie stanu sald kont księgowych z ewidencją środków trwałych.